Begining
Otaczający świat jest ciekawy i kryje w sobie wiele tajemnic.
Każdego dnia możemy obserwować wiele zjawisk.
Nasi uczniowie bardzo lubią eksperymenty. Doświadczanie jest podstawą ich rozwoju i nauki. Poznają wtedy prawdy rządzące światem. Wiedza i umiejętności zdobywane w ten sposób na długo zapadają w pamięć. Pozwalając dzieciom doświadczać i eksperymentować zachęcamy je do działania, pokazujemy, że to, co się dzieje wokół można w sposób przystępny wytłumaczyć. Zachęcamy je do stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi.
Wielozmysłowe działanie jest podstawą rozwoju dziecka.
Poprzez
eksperymentowanie uczymy dziecko skupienia uwagi na zadaniu, bo musi zauważyć,
co ciekawego się zadziało podczas eksperymentu, czy doświadczenia. Dając
zajęcie rękom, musimy też uczulać dzieci, ze ręce muszą także być ostrożne, że
działając musimy pamiętać o bezpieczeństwie – tym swoim jak i innych. Uczymy
ich w ten sposób odpowiedzialności. Nauczyciel w tym działaniu powinien
spełniać rolę wspierającą, nie wyręczać, a zachęcać do niego. Zadaniem
nauczyciela jest obserwacja działań
dzieci i czuwanie nad bezpieczeństwem. Pamiętając zasadę Marii Montessori
nauczyciel powinien uczyć poprzez uczenie, a nie przez poprawianie. Dając
dziecku czas na działanie dajemy mu szansę samorozwoju. To możliwość
sprawdzenia siebie w sytuacjach społecznych pomagam, bo chcę – to zasada,
będzie towarzyszyć dzieciom na zajęciach.
Zapraszam do umieszczania komentarzy:)
OdpowiedzUsuń