Begining



Otaczający świat jest  ciekawy i kryje w sobie wiele tajemnic. Każdego dnia możemy obserwować wiele zjawisk. 

Nasi uczniowie bardzo lubią eksperymenty. Doświadczanie jest podstawą ich rozwoju i nauki. Poznają wtedy prawdy rządzące światem. Wiedza i umiejętności zdobywane w ten sposób na długo zapadają w pamięć. Pozwalając dzieciom doświadczać i eksperymentować zachęcamy je do działania, pokazujemy, że to, co się dzieje wokół można w sposób przystępny wytłumaczyć. Zachęcamy je do stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi. 




Wielozmysłowe działanie jest podstawą rozwoju dziecka. 
Poprzez eksperymentowanie uczymy dziecko skupienia uwagi na zadaniu, bo musi zauważyć, co ciekawego się zadziało podczas eksperymentu, czy doświadczenia. Dając zajęcie rękom, musimy też uczulać dzieci, ze ręce muszą także być ostrożne, że działając musimy pamiętać o bezpieczeństwie – tym swoim jak i innych. Uczymy ich w ten sposób odpowiedzialności. Nauczyciel w tym działaniu powinien spełniać rolę wspierającą, nie wyręczać, a zachęcać do niego. Zadaniem nauczyciela jest  obserwacja działań dzieci i czuwanie nad bezpieczeństwem. Pamiętając zasadę Marii Montessori nauczyciel powinien uczyć poprzez uczenie, a nie przez poprawianie. Dając dziecku czas na działanie dajemy mu szansę samorozwoju. To możliwość sprawdzenia siebie w sytuacjach społecznych pomagam, bo chcę – to zasada, będzie towarzyszyć dzieciom na zajęciach.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty